پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

شهیدنورکرم عزیزی سال۱۳۳۶در روستای سرچغای شهرستان نورآباد در خانواده ای مذهبی و کم بضاعت متولد شد. به علت نبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم ماند. سیزده سال داشت که مادرش را از دست داد،حالا او تنها پسر خانواده بود و زندگی مسئولیت های زیادی بر دوشش نهاده بود. سختی های خاص روستا نشینی، او را بزرگ پرورانده بود. پدرش خانه و خانواده را به شهر آورد تا زندگی بهتری بگذرانند. نورکرم که برای امرارمعاش خانواده باید کار میکرد راهی کرج شد و مدت چند سال آنجا کار کرد. مقارن با انقلاب به واسته دوستان دانشگاهیش از قافله انقلاب عقب نماند و با جو دانشگاه در ارتباط بود و در بیشتر راهپیمایی ها شرکت می کرد. آتش زدن مشروب فروشی ها از اصلی ترین برنامه هایشان بود.یک سال مانده به انقلاب به نورآباد آمد با مغازه ای کوچکی زندگی را بنیان نهاد وازدواج کردانقلاب پیروز شد و جنگ تحمیلی آغاز گردید. مغازه اش را تعطیل کرد و راهی جبهه شد. چند ماه بعد برگشت و مدتی در کنار خانواده ماند امّا چون دوری از قافله شهدا و دوستانش را تحمل نداشت چوب حراج را بر مغازه اش گذاشت و در ۲۵/فروردین/۱۳۶۵ دوباره عازم جبهه ها شد اما انگار این بار با دفعه قبل متفاوت بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۲۰:۲۰


قرآن جیبی آغشته به خون مربوط به طلبه شهید سعید شهبازی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۱۲:۳۶

شهید عبدالرضا خلیلی اعزامی از سپاه پاسداران نورآباد مسئول پرسنلی گردان بود.وقتی دید که نیروها به شدت تشنه هستند و برای آب در مضیقه قرار گرفته اند، فدا کارانه یک بیست لیتری را بر داشت و رفت از چشمه ای که در آن حوالی بود آب آورد و بین بچه ها توزیع کرد، اما آب به عده ای نرسید.

گفت:«بچه ها ناراحت نباشید الان دوباره آب می آورم.»

مجدداً با همان بیست لیتری برای آوردن آب رفت.

نیروها منتظر آب بودند اما خبری نشد.

وقتی  جویا شدیم دیدیم که در کنار چشمه آب به شهادت رسیده بود.

نویسنده : راوی: یحیی بهرامی
منبع :  حرف لر




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۳ ، ۲۳:۵۳



شهیدسیف اله عبدالهی
نام پدر:حشمت اله
محل تولد :روستای شترخفت نورآباد
تاریخ تولد:1338
محل شهادت :فکه
تاریخ شهادت 1361/2/16
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۳ ، ۲۳:۳۹

ترس از قیامت "خوفامن العقاب" وعشق به معبود ، چنان تقوایی در وی به وجود آورده بود
" فهم والنار کمن قدراها وهم فیها معذ بون " که در گرمای سوزان تابستان ، پای برهنه وزبان روزه به امر کشاورزی می پرداخت ودرجواب اطرافیان می فرمود به یاد روز قیامت "اتعب نفسه للاخره" برای آخرت خود را به زحمت می اندازد ، به راستی که " آسایش آخرت رابا رنج دنیا وسیراب شدن آنجا را با تحمل تشنگی دنیا بدست آوردند
خاطرات شهید نجف جابری برگرفته از کتاب افلاکیان سرخ کوه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۳ ، ۱۱:۳۲


پاسدارشهیدسید امجد نوربخش
نام پدر :جهانگیر میرزا
تاریخ تولد:1341
محل تولد:نورآباد
تاریخ شهادت:1365/11/15
محل شهادت:دربندیخان
عملیات :

فرازی از وصیت نامه شهید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۵

شهید گل میرزا بختیاری ازشهدای گرانقدر روستای سراب غضنفر است این شهید عزیز دومین شهید مواد مخدر در استان لرستان است که جان شیرین خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۷:۵۳
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام برمهدی وسلام برنایب برحقش امام خمینی وسلام بر ملت شهید پرور ایران .فرزندان عزیزم امیداست به خدا که هرچه بیشتر درراه اسلام کوشش نمایید تا دین اسلام را که به وسیله خون هزاران شهید بدست آمده محفوظ بماند .تا جان در بدن دارید از امام عزیزمان دفاع کنید بدانید کسانی که درجبهه می جنگند تنها به خاطرآب وخاک نیست بلکه به خاطر اسلام وقرآن است وحفاظت از رسالت حسین (ع)است.صبر واستقامت داشته باشید من می روم تا در کربلای خوزستان جان خود را فدای اسلام کنم که فردای قیامت حضرت محمد(ص)پیش خدا گلایه نکند که خدایا حسینم در کربلا تنها کشته شد بداند که ادامه دهنده راه حسین هم هست وکسانی هم هستند که رسالت حسین (ع)را زنده می کنند
این شهید والامقام درتاریخ1361/2.16در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۳:۴۷