پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت با زبان روزه در ماه رمضان

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶ ق.ظ
شهید گل میرزا بختیاری در تاریخ سی ام فروردین ماه سال 1336 در روستای «سراب غضنفر» شهرستان دلفان از توابع استان لرستان متولد شد.سوادش در حدخواندن و نوشتن بود 7 ساله بود که مادر مهربانش را از دست داد و اندک زمانی بعد در سن 10 سالگی پدر بزرگوارش نیز از این دنیا رخت بربست و او به ناچار در خانه برادر بزرگش رشد نمود. 
یک سال قبل از پیروی انقلاب، بختیاری به خدمت سربازی فراخوانده شد، اما با شنیدن پیام تاریخی امام (ره) مبنی بر ترک پادگان ها بعد از 4 ماه از آنجا گریخت و به خیل تظاهرکنندگان پیوست. وی در زمان غائله کردستان به آنجا رفت. بعد از مدتی به تهران مهاجرت کرد و شغل بنایی را برگزید؛ علاقه به حفظ انقلاب باعث شد بار دیگر به مدت 2 ماه به جبهه برود.در اواخر سال 1359 به عضویت کمیته انقلاب منطقه 1 تهران درآمد
هلاکت موسی خیابانی
محل جلسات محرمانه رهبران گروهک منافقین واقع در خیابان زعفرانیه شمیران، خیابان سرلشکر فلاحی، کوچه بن، پلاک ۷ طی ۵ ساعت درگیری مسلحانه به تصرف پاسداران انقلاب در آمد. با کشف این خانه امن، موسی خیابانی مرد شماره ۲ سازمان منافقین خلق، اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی و محافظین آن ها و ۱۰ تن از اعضای کادر مرکزی و نظامی این سازمان در درگیری به هلاکت رسیدند.

 همچنین از این خانه تیمی مقادیر قابل توجهی اسلحه کمری، کلاشینکف ژ-۳ ، یوزی، تعداد بیشماری آر – پی – جی هفت، تیربار، مواد منفجره و فشنگ جنگی به همراه مقادیر زیادی اسناد و مدارک درون گروهی و صورت جلسات محرمانه و حکم ماموریت و طرح ترور و انفجار اماکن کشف و ضبط گردید.

گفتنی است پاسداران کمیته مرکزی و منطقه یک و پاسداران بسیج منطقه با طرح ریزی قبلی وارد عملیات شدند چون از قبل مخفیگاه رهبران سازمان منافقین توسط مردم و ماموران شناسایی شده بود پاسداران خانه تیمی را به محاصره خود در آوردند.

 ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه موسی خیابانی مرد شماره ۲ سازمان و رهبر شاخه نظامی سازمان به اتفاق همسرش وارد خانه امن شدند تا در جلسه محرمانه شرکت کنند، پس از وارد شدن موسی خیابانی به مخفیگاه عملیات آغاز شد. در اولین ساعات درگیری پاسداران جان برکف و برادران بسیج و …موفق شدند عده‌ای از کادر نظامی این سازمان را همراه سه بچه خردسال دستگیر کنند.

 همین گزارش حاکیست پس از دستگیری این افراد سه تن از محافظین موسی خیابانی بر اثر اصابت گلوله پاسداران به هلاکت رسیدند و در همین هنگام یکی از پاسداران به نام ابوالقاسم دهنوی به شهادت رسید .

پس از مدتی درگیری مسلحانه اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی فراری و همسر موسی خیابانی به هلاکت رسیدند و موسی خیابانی نیز بر اثر اصابت دو گلوله مجروح شد ، وقتی خیابانی مجروح شد با خوردن چند قرص سیانور خودکشی کرده و به هلاکت رسید.

 بنا بر این گزارش عملیات در ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه با به هلاکت رسیدن موسی خیابانی و اشرف ربیعی و چند تن از کادر مرکزی سازمان خاتمه یافت و پاسداران خانه مزبور را به تصرف خود در آوردند. از این خانه تیمی دو اتومبیل پژو و یک اتومبیل تویوتای ضد گلوله متعلق به موسی خیابانی و اشرف ربیعی به همراه مقادیری جلیقه ضد گلوله کشف شد.

شهید بختیاری در آن عملیات به بهانه کار بنایی وارد منزل موسی خیابانی می‌شود، پس از یک روز و نیم خیابانی به منزل باز می‌گردد، وی توسط اسلحه‌ای که در کیسه بنایی خود جاسازی کرده بود به سوی این منافق شلیک می‌کند و از ناحیه دست او را مجروح می‌کند و با کمک نیروهای سپاه و بسیج عملیات ادامه پیدا می‌کند.

 این عملیات بقدری مهم بود که خبر کشته شدن خیابانی توسط این دلیر مرد دلفانی تیتر نخست روزنامه‌های آن دوران شد. منافقین کوردل تا مدت‌ها برای انتقام از وی کمین می‌کردند اما شگردهای شهید بختیاری مانع رسیدن منافقین به اهداف پلیدشان می‌شد.

این شهید عزیز پس از دو سال خدمت در کمیته مستقر در امامزاده قاسم تهران به خاطر اصرار پدر و مادر خود را به خرم‌آباد منتقل کرد و مدتی بعد از خرم‌آباد به نورآباد منتقل گردید و خدمت خود را در دلفان ادامه داد.

 مردم داری و بزرگواری این شهید زبانزد اهالی روستا و همکارانش بود، او همواره بصورت داوطلب در عملیات‌ها و ماموریت‌ها شرکت می‌کرد. شهید بختیاری در دوران خدمت خود ۶ ماه به مناطق عملیاتی غرب کشور و مناطقی همچون کرند و سرپل ذهاب اعزام شد و دوشادوش رزمندگان اسلام به دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی پرداخت.

شهید بختیاری در تاریخ ۳۰ / ۳/ ۶۳ در آخرین ماموریت خود به منطقه میرآقا کاکاوند می‌رود، در این عملیات که مقارن با ماه مبارک رمضان بود با زبان روزه با قاچاقچیان مواد مخدر درگیر و به شدت مجروح شد. ساعتی بعد در حین انتقال پیکر مجروحش به سمت نورآباد در ده کیلومتری شهر، روح پاکش به آسمان‌ها پرواز کرده و به شهادت رسید.
مزار پاکش در روستای سراب غضنفر واقع می‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی