پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

شهید گل میرزا بختیاری در تاریخ سی ام فروردین ماه سال 1336 در روستای «سراب غضنفر» شهرستان دلفان از توابع استان لرستان متولد شد.سوادش در حدخواندن و نوشتن بود 7 ساله بود که مادر مهربانش را از دست داد و اندک زمانی بعد در سن 10 سالگی پدر بزرگوارش نیز از این دنیا رخت بربست و او به ناچار در خانه برادر بزرگش رشد نمود. 
یک سال قبل از پیروی انقلاب، بختیاری به خدمت سربازی فراخوانده شد، اما با شنیدن پیام تاریخی امام (ره) مبنی بر ترک پادگان ها بعد از 4 ماه از آنجا گریخت و به خیل تظاهرکنندگان پیوست. وی در زمان غائله کردستان به آنجا رفت. بعد از مدتی به تهران مهاجرت کرد و شغل بنایی را برگزید؛ علاقه به حفظ انقلاب باعث شد بار دیگر به مدت 2 ماه به جبهه برود.در اواخر سال 1359 به عضویت کمیته انقلاب منطقه 1 تهران درآمد
هلاکت موسی خیابانی
محل جلسات محرمانه رهبران گروهک منافقین واقع در خیابان زعفرانیه شمیران، خیابان سرلشکر فلاحی، کوچه بن، پلاک ۷ طی ۵ ساعت درگیری مسلحانه به تصرف پاسداران انقلاب در آمد. با کشف این خانه امن، موسی خیابانی مرد شماره ۲ سازمان منافقین خلق، اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی و محافظین آن ها و ۱۰ تن از اعضای کادر مرکزی و نظامی این سازمان در درگیری به هلاکت رسیدند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۵۶

شهادت جمعی از هموطنان عزیز خصوصا شهیده هانیه اکبریان از شهرستان دلفان در حمله تروریستی تهران را تسلیت عرض می نماییم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۴۰

بسم الله الرحمن الرحیم
پس از عملیات موفقیت امیز فتح المبین که  نیروهای لرستان در ان نقش اساسی وپر رنگی داشتن ، قرار بود برای آزاد سازی خرمشهر از هر شهرستان حداقل یک گروهان به استان اعزام تا در قالب تیپ ۵۷ ابولفضل(ع) در فتح خرمشهر شرکت نمایند،  از شهرستان دلفان یک گروهان به فرماندهی شهید علیدوست محمدی( ایشان چند سال بعد در عملیات حاج عمران به شهادت رسید) عازم مرکز استان شدیم ،  عصر همان روز وقتی به پادگان امام حسین(ع) رسیدیم متوجه شدیم هنوز نیروهای  شهر بروجرد نرسیده اند ولی ما بقی شهرستانها رسیده بودند وبه سمت جنوب حرکت کردند، قرار شد نیروهای ما با برادران بروجرد در قالب یک کاروان حرکت کنیم از این رو ان شب را در خرم اباد ماندیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۱