پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهیدحمزه قبادی

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸ ب.ظ

شهید حمزه قبادی در سال 1344 (ه.ش) در شهرستان دلفان در خانواده ای مذهبی و متدین به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در همان جا ادامه داد؛ شهید بارها در مدرسه بخاطر دورد نفرستادن به شاه تبیه شدند، اما هرگز از عقاید و باورهای دینی و سیاسی خود دست برنداشتند.

خوش اخلاقی و انس با قرآن و ایثارخصوصیات بارز دوران کودکی شهید قبادی:

شهید بارها در مدرسه به خاطر دورد نفرستادن به شاه تنبیه شدند، اما هرگز از عقاید و باورهای دینی و سیاسی خود دست برنداشتند بلکه بطور جدی و با مصمم با پاره کردن عکس شاه و و دورود بر امام خمینی در مدرسه بارها توسط ناظم مدرسه در گونی قرار داده شد و با کلاغ پر رفتن به دور مدرسه تنبیه می شدند.

پدر شهید چندین بار از طرف مسئولین مدرسه به مدرسه خوانده و از وی خواسته شد تا جلوی مبارزات پسرش را بگیرد،  از آنجا که خانواده شهید نیز از خانواده های پیرو خط امام بودند حتی با تهدید مزدوران ساواک هرگز عقب نشینی نکرده و در تظاهرات همواره حضور فعالی داشتند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید که هنوز دوران نوجوانی را سپری می کرد بعنوان پاسدار افتخاری وارد سپاه شدند و در منطقه کاکاوند با اراذل و اوباش و سودا گران مرگ و سارقین مسلح مبارزه نمود و پس از آن در مورخ 11/01/61 (ه.ش) عازم جبهه های حق علیه باطل شد. در 29/04/1361 (ه.ش) در جبهه کوشک جنوب در اثر اصابت ترکش در ناحیه دست راست به شدت مجروح و جانباز شدند و بارها دوره درمان را رها کرده و به میدان نبرد رفتند.

شهید در سال 1364 (ه.ش) ازدواج نمودند و بعد از ازدواج مجددا عازم جبهه شدند. شهید حمزه قبادی در 10/04/1365 (ه.ش) به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. شهید بارها به خانواده و اطرافیان خود تاریخ شهادتش را سال 1366 (ه.ش) ذکر کرده بودند، تا اینکه طبق پیش بینی خود شهید درسحرگاه 31/04/1366(ه.ش) در حالی که لبخند لبیک یا حسین را بر لب داشت در حین شناسایی خاک دشمن در عملیات ماووت در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

همسر شهید قبادی می گوید: زندگی مشترک ما کمتر از دو سال طول کشید در این مدت در کنار خانواده شهید زندگی کردیم.
نکته ای که برایم جالب است اینکه شهید در شب عید فطر زودتر از موعد مقرر بدنیا آمدند؛ در روستای محل تولد شهید که چند خانواده بیشتر در آن زندگی نمی کند امروز در مکان تولد شهید قبادی مسجدی بنا شده است.

بهترین خاطره ای از شهید :

اینکه بخواهم از شهید خاطره ای تعریف کنم خیلی سخت؛ اما خاطره ای که همیشه در ذهنم است و من و خانواده هیچ گاه او را در لباس سپاه ندیدیم و وقتی از او پرسیدم چرا هرگز لباس سپاه رو در منزل و شهر به تن  نداری؛ در جواب می گفت: چرا که می ترسم لیاقت پاسدار بودن را نداشته باشم.

از خصوصیات بارز شهید :

 ایشان نسبت به بیت المال حساسیت عجیبی داشتند و خیلی مواظب بودند هر چه به بیت المال تعلق دارد را حتی به منزل نیاورند. هیچ گاه از عملیات ها و کارهای بیرون از منزل صحبت نمی کرد حتی تا لحظه شهادت نمیدانستم در سپاه و جبهه چه جایگاهی داره. تعهد
خاصی نسبت به اخلاق داشتند چنانچه در مورد عیب  چیزی می شنید فوراً می گفت :عیب دیگران به خودشان تعلق دارد دلیلی ندارد به حریم خصوصی دیگران تجاوز کنیم.

وصیت شهید:

شهید چند بار گفت که اگر من شهید شدم قبرم را ساده مانند قبر شهید رجایی درست کنید؛ در مناجاتش با خدا می گفت: خدایا اگر لیاقت دارم شهادت را نصیبم بگردان. وهمواره از ما می خواست راز نگهدار باشیم و از غیبت و دروغ و تهمت و ... پرهیز کنیم. هر وقت از تلویزیون سخنرانی امام پخش می شد خانه ما سکوت مطلق بود گویا به احترام امام سکوت می کرد. مدام بر پیروی از
ولایت فقیه تاکید می کردند و روی جنبه عملی پیروی، اصرار داشتند.

منبعhttp://basijlorestan.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی