پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شهدای دلفان

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت با زبان روزه

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۵۳ ب.ظ

شهید گل میرزا بختیاری ازشهدای گرانقدر روستای سراب غضنفر است این شهید عزیز دومین شهید مواد مخدر در استان لرستان است که جان شیرین خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

shahid

شهید گل میرزا بختیاری ازشهدای گرانقدر روستای سراب غضنفر است این شهید عزیز  دومین شهید مواد مخدر در استان  لرستان است که جان  شیرین خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهید عزیز در روستای  سراب غضنفر دیده به جهان  گشود وی دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی را دراین روستا گذراند.

اخلاق خوب و خوش رویی تقوا از مهمترین خصوصیات این شهید  وارسته بود که همواره احترام به پدر و مادر زبانزد خاص و عام بود وهمواره در کنار پدر و مادر به کشاورزی مشغول بود.

این شهید بزرگوار با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی تهران در آمد. و یکی از مهمترین عملیاتهای وی دستگیری موسی خیابانی از سران منافقین بود که در آن دوران شجاعت و کیاست این دلیر مرد لرستانی تیتر نخست روزنامه های ایران شد

شهیدبختیاری در آن دوران با بهانه بنایی وارد منزل خیابانی می شود که پس از یک و نیم روز که خیابانی به منزل باز می گردد توسط اسلحه ای که در کیسه بنایی جاسازی شده بود به سوی خیابانی شلیک می کند و موسی خیابانی از ناحیه دست مجروح می کند.

پس از جنگ تن به تن با خیابانی وی به همراه دیگر ماموران خیابانی را دستگیر می کند.

با دستگیری خیابانی توسط این دلیر لرستانی یکی از مخفی گاههای بزرگ منافقین که مملو از مهمات بود و به چندین ساختمان ارتباط داشت کشف می شود و مقادیر زیادی مهمات و اسلحه بدست می آید.

این عملیات متهورانه این دلیر مرد لرستانی بقدری مهم بود که خبر دستگیری خیابانی توسط این دلیر مرد دلفانی تیتر نخست روزنامه های آن دوران شد .

پس از دستگیری خیابانی منافقین کوردل مدتها برای انتقام از شیر مرد لرستانی کمین می کردند اما شگردهای شهید بختیاری مانع رسیدن منافقین به اهداف پلیدشان شد .

شهید بختیاری پس از دو سال خدمت در کمیته امامزاده قاسم تهران بر اثر اصرار پدر و مادر خود به خرم آباد منتقل شد و پس از مدتی از خرم آباد به نورآباد منتقل گردیدو خدمت خود را در دلفان ادامه داد .

مردمداری و بزرگواری این شهید زبانزد اهالی روستا و همکاران او بود وی همواره بصورت داوطلب در عملیات ها و ماموریت ها شرکت می کرد. .

شهید بختیاری در دوران خدمت خود ۶ ماه تمام به مناطق عملیاتی غرب کشور و مناطقی چون کرند و سرپل ذهاب اعزام شد و دوشادوش رزمندگان اسلام به دفاع از تمامیت ارضی ایران زمین پرداخت .

1111 002

شهادت با زبان روزه  

شهید بختیاری در تاریخ ۳۰ / ۳/ ۶۳ در آخرین ماموریت خود به منطقه   میر آقا کاکاوند می رود که در این عملیات که مقارن با ماه مبارک رمضان بود و با زبان روزه در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت مجروح می شود و که پس از انتقال در ۱۰ کیلومتری نرسیده به شهر نورآباد به شهادت نایل آمد

http://kassi.ir/news

نظرات  (۲)

۱۴ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۲ سیدحسین نظریان
لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
سلام علیکم 
با توکل بر خدا
اجرای طرح هدیه به شهدای شهرستان کوهدشت شروع شد
هر هفته یک شهید
شهید هفته اول:سردار شهید حمید رضا ابراهیمی فرمانده گردان عاشورا
هدیه شما به این شهید بزرگوار چیست؟
منتظر حضور پر مهرتون هستیم
التماس دعا[گل]
shenasname.blogfa.com
۱۰ تیر ۹۳ ، ۲۲:۳۲ امیرهوشنگ رشیدیان
سلام لینک شدید ما رو هم لینک کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی